3 marca 2013

Jak ustawić szablon na blogu.

Mamy gotową grafikę, która została opublikowana na blogu. Czy to zamawialiśmy czy też wybraliśmy coś z galerii, sztuką jest ustawić szablon. I wbrew pozorom jest to banalna rzecz.

1. Widzimy przed oczami cudną grafikę, i aż nas rączki świerzbią, żeby ustawić ją na własnym blogu. Nas interesują linki, dzięki którym blog zmieni swój wystrój.


2. Po kliknięciu, uruchamia nam się strona Deviantart. Zjeżdżamy w dół, ażeby odszukać link "Download file".


3. Klikamy "Download file" po czym zapisujemy plik na dysku. Następnie rozpakowujemy najlepiej na pulpicie.


 4. W pliku powinniśmy mieć:
- nagłówek
- plik z szablonem
- podgląd
- instrukcję
- dodatkowe bajery (button)


 5. Na początku wstawiamy nagłówek (nie jest to kolejność obowiązkowa). Nagłówek można wgrać z dysku lub wcześniej wgrać na stronę z hostingiem, np imageshack.us.


6. Wykonujemy krok 1 i 2.

7. Kolejnym krokiem jest wgranie szablonu. To małe, zaznaczone cudeńko jest istotnym elementem. To tutaj wgrywamy plik z szablonem.


8. Na koniec zostało nam wykonać ostatnią czynność. Wgrać plik i zapisać ustawienia.


Teraz możemy cieszyć się nowym szablonem na blogu. Mam nadzieję, iż wszystkie elementy zostały wyjaśnione klarownie.W razie problemów, proszę pisać na mejla lub gg.

Kochani! Aby rozpakować plik z szablonem, musicie posiadać na komputerze program WinRaR. Bez niego ani rusz. Nie jestem też w stanie każdemu z osobna wysyłać zawartość paczuszki. Program ten zajmuje mało miejsca i jest użyteczny.

8 komentarzy:

  1. Dzięki, a tak w ogóle to w końcu mi się udało!!! Na serio, to co zrobiłaś to istne dzieło sztuki!!! Uwielbiam cię za to (i za to, że piszesz takie wspaniałe blogi i ponieważ jesteś *leci muzyczka z reklamy 'merci'*). Ale i tak masz szybko napisać następny rozdział na mrok-nocy!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam już, że Twój blog zdobi nowa szata graficzna :D Cieszy mnie to niezmiernie! Pomyślałam też, że warto wrzucić taką instrukcję. Zawsze może się komuś przydać. A co do mojego blogaska, spokojna Twoja rozczochrana, postaram się jutro zasiąść do rozdziału :D

      Usuń
  2. a mi sie kurcze nie da załadować tego szablonu, bo nie mam pliku XML. Więc raczej nie mogę sie nacieszyć szablonem ;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam tak samo ;/ Droga Ayayo czy mogłabyś zrobiś XML dla szablonu Rapujący Naruto?

      Usuń
    2. Postaram się dzisiaj go zrobić i wrzucić.

      Usuń
  3. Mam to samo :/ I chociaż szablon który zrobiłaś jest boski, nie mogę go wstawić : ( Byłabym wdzięczna gdybyś mi zrobiła XML ; )

    OdpowiedzUsuń
  4. Całe szczęście, że wszystko tutaj dokładnie opisałaś, bo już się bałam, że szablonu nie ustawię :/
    omonomonom, boskie są te szablony i wgl.
    Na razie mam spokój z szablonem, chyba, że zdąże złożyć zamówienie, ale ja to nie mam szczęścia do takich rzeczy o_O
    Pozdrawiam ._.

    OdpowiedzUsuń
  5. ej a ten winrar trzeba normalnie kupić ?! jak wchodze na taka strone to trzeba kupic ! nie bede wydawac kasy na takie cos : (

    OdpowiedzUsuń